11
Листопад 2018року
слово редактора

Тато — турист?

Батьки прагнуть забезпечити дитину всім необхідним та мало розповідають про те, що їй цікаво, зокрема — про їхню роботу. Часто вона чує: «Я працюю, не заважай», «Мама йде на роботу». Але про цю загадкову роботу ніхто нічого не пояснює. Тому й трапляються усіляки кумедні та повчальні ситуації. Таку розповіла мені колега. П’ятирічний хлопчик на запитання «Ким працює твій тато?», відповів: «Мій тато — турист». А з’ясувалося, що тато — юрист, який часто по роботі їздить у відрядження. Щоб сформувати в дітей уявлення про працю дорослих і навчити цінувати її результати, скористайтеся методом проектів.
Чи знаєте ви, чому на прохання або доручення зробити щось діти негативно реагують? Науковці роз’яснять причини та порадять, як поступово привчати їх до праці.
Не всі діти однакові, деякі мають особливі освітні потреби. Вони пізнають світ, ростуть поруч із нами. Інклюзивна освіта в дитячому садку передбачає індивідуально-орієнтовану педагогічну, психологічну та соціальну допомогу дітям з особливими освітніми потребами. Підтримки й порад потребують і батьки таких дітей. Хто, де та як оцінює розвиток дитини з особливими потребами, якою має бути індивідуальна програма її розвитку, розповість фахівець.
Не пропустіть важливу інформацію на порталі pedrada.com.ua. Користуйтеся можливістю й надалі обмінюватися досвідом та отримувати корисні поради від спеціалістів.
До нових зустрічей, шановні колеги!
Тетяна Носачова,
головний редактор
РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ
БЕХ І. Д. — директор Інституту проблем виховання НАПН України,
д-р психол. наук
КРУТІЙ К. Л. — професор Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка, д-р пед. наук
БІЛЕЦЬКА Л. Л. — начальник відділу дошкільної освіти Управління освіти Голосіївської районної в м. Києві державної адміністраціїЛАДИВІР С. О. — науковий консультант Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, канд. психол. наук
ГАВРИШ Н. В. — провідний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти та виховання Інституту проблем виховання НАПН України, д-р пед. наук, професорЛИСЕНКО Н. І. — директор з контенту Цифрового видавництва Експертус
ІЛЬЧЕНКО Л. І. — керівник напряму
Експертус Освіта Цифрового видавництва Експертус
ОМЕЛЬЯНЕНКО Н. В. — шеф-редактор управлінських видань напряму Експертус Освіта Цифрового видавництва Експертус, голова правління ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти»
КОНОНКО О. Л. — завідувач кафедри дошкільної освіти Ніжинського державного університету імені М. В. Гоголя, д-р психол. наук, професорПІРОЖЕНКО Т. О. — завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, д-р психол. наук
КРЕМЕНЬ В. Г. — президент Національної академії педагогічних наук України, д-р філос. наук, професорСАВІНОВА Н. В. — шеф-редактор методичних видань Експертус Освіта
РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ
БОНДАР Л. М. — директор ДНЗ № 256, КиївСМОЛЬНИКОВА Г. В. — доцент кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка, канд. психол. наук
РЕЗЕНЧУК Н. В. — вчитель-логопед ДНЗ № 205, Київ 

Київ «МЦФЕР-Україна» 2018

№ 11, 2018
Комплексна оцінка розвитку дитини з особливими освітніми потребами: хто, коли і навіщо